• BIST 85.310
  • Altın 248,233
  • Dolar 6,0466
  • Euro 6,7481
  • Berlin 14 °C
  • Frankfurt 11 °C
  • Paris 12 °C
  • Ankara 16 °C
  • İstanbul 17 °C
  • İzmir 23 °C
  • Stockholm 14 °C

'Türk usulü sansür' benzetmesi

'Türk usulü sansür' benzetmesi
İtalya’da 5 Yıldız Hareketi’nin lideri Beppe Grillo, “Türkiye’de bağımsız bilgi yayanlar, polis tarafından sindirilip hükümet yanlısı yayınlar yapmaya zorlanıyor" dedi.

 

ROMA – İtalya’da ana muhalefette yer alan siyasi oluşum 5 Yıldız Hareketi’nin lideri Beppe Grillo, devlet kanalı RAI’de kendilerine  “Türk usulü sansür” uygulandığını öne sürdü.


Şubat 2013’te ilk defa girdiği seçimlerde klasik siyasetçilere olan tepki oylarını toplayarak, yüzde 25’lik oranla parlamentoya girmeyi başaran komedyen ve blog yazarı Beppe Grillo’nun öncülüğündeki 5 Yıldız Hareketi (M5S), bir süredir maruz kaldıklarını öne sürdükleri sansür iddiasını, Türkiye’yi örnek vererek sürdürdü. 


Beppe Grillo blog sayfasında, “Orfeo M5S’yi sansürlüyor #TürkTg1” başlıklı bir yazı paylaşarak, İtalyan devlet kanalı RAI 1’deki ana haber bülteni Tg1’in genel müdürü Mario Orfeo’yu hedefine aldı. 


Orfeo’yu başında bir fes ve onun üzerinde iktidarın büyük ortağı Demokrat Parti’nin (PD) amblemiyle gösteren bir montaj fotoğrafı da paylaşan Grillo, “Türkiye’de bağımsız bilgi yayanlar, polis tarafından sindirilip hükümet yanlısı yayınlar yapmaya zorlanıyor. İtalya’da buna gerek bile yok, zira Tg1 hiçbir zaman bağımsız yayın yapmadı” ifadelerini kullandı. 


“Hükümete dalkavukluk ediyorlar" 


“M5S’yi sansürleyip, hükümete dalkavukluk ediyorlar” denilen yazıda, Mario Orfeo’nun Türk tipi propaganda yaptığı ifade edilirken, Tg1’in aldatıcı ve kalitesiz haberleri halka aktardığı da öne sürüldü. 


Yazıda, İtalya’da aynı zamanda parlamentonun alt kanadı olan Temsilciler Meclisi’nin Başkan Yardımcılığını yürüten M5S milletvekili Luigi Di Maio’nun Napoli’deki belediye ön seçimlerine ilişkin PD’yi eleştirdiği bazı açıklamalarının Tg1’de yayınlanmadığı aktarılarak, “Bu gerçek bir sansür eseri. Oysa aynı açıklamalar RAI 2’de yayınlandı” denildi.


Söz konusu yazıda RAI 1 kanalının, sadece Başbakan Matteo Renzi’nin partisi PD’ye üye olanların açıklamalarını yayınlamaktan geri durmadığı da eklendi. 


İtalya basın özgürlüğünde 73. sırada


5 Yıldız Hareketi, “Ana haberlerin amiral gemisinin yöneticisi” diye nitelediği ve makamına yapışmakla suçladığı Mario Orfeo’yu istifaya davet etti.


Blog yazısında ayrıca, İtalya’nın dünya basın özgürlüğü sıralamasında 73’üncü sırada yer aldığı da hatırlatıldı.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • İngiliz siyasetçiye ‘milkshake’li saldırı20 Mayıs 2019 Pazartesi 17:41
  • Ukrayna sınırında 4 Türk yakalandı20 Mayıs 2019 Pazartesi 17:33
  • Brezilya'da bara silahlı saldırı: 11 ölü20 Mayıs 2019 Pazartesi 10:08
  • Avustralya'da iktidar değişmedi18 Mayıs 2019 Cumartesi 18:28
  • Gurbetçi genç toprağa verildi18 Mayıs 2019 Cumartesi 15:15
  • Endonezya'da 5,6 büyüklüğünde deprem18 Mayıs 2019 Cumartesi 09:35
  • Avustralya'da seçmen sandık başında18 Mayıs 2019 Cumartesi 09:27
  • 250 binden fazla mülteci kimlik kartı aldı17 Mayıs 2019 Cuma 19:28
  • Göçmenler, kendinizi rahat sanmayın, gidicisiniz17 Mayıs 2019 Cuma 19:12
  • Tecavüzü gizleyen piskopos istifa etti17 Mayıs 2019 Cuma 19:08
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2015 +49 | Sitemizde yer alan haber içerikleri ve görseller site yönetiminden yazılı izin alınmadan, kaynak gösterilse dahi yayımlanamaz.
    Faks : +49 (0) 615098 03 05