Almanya’da yurt dışı personeline 5 milyon Euro fazla ödeme yapıldı
Almanya’da yurt dışındaki temsilciliklerde görev yapan federal kamu çalışanlarına yönelik maaş ödemelerinde yapılan hesaplama hatası, yaklaşık bir yıl boyunca fazla ödeme yapılmasına neden oldu. Dışişleri Bakanlığı’nın hazırladığı rapora göre, Temmuz 2025 ile Haziran 2026 arasında 220 yurt dışı görev noktasının 71’inde çalışan personele olması gerekenden daha yüksek tutarda ödeme gerçekleştirildi.
Konuya ilişkin bilgiyi Alman haber dergisi Spiegel gündeme taşırken, Dışişleri Bakanlığı da toplamda 5 milyon Euro’nun üzerinde fazla ödeme yapıldığını doğruladı.
Hata maaş hesaplamasında ortaya çıktı
Raporda yer alan bilgilere göre sorun, yurt dışında görev yapan personelin ek ödemelerinin hesaplanması sırasında yapılan teknik bir yanlışlıktan kaynaklandı. Söz konusu ödeme sistemi, görev yapılan ülkedeki yaşam maliyetlerinin Berlin ile karşılaştırılmasına dayanıyor.
Eğer bir ülkede yaşam giderleri Berlin’e kıyasla daha düşükse, hesaplamada negatif bir katsayı uygulanması gerekiyor. Ancak hatalı hesaplamalarda bu katsayıların tamamı pozitif olarak işlendi. Bu nedenle ilgili personelin maaşlarına olması gerekenden daha yüksek ek ödemeler yansıtıldı.
Fazla ödemeler geri alınamayacak
Dışişleri Bakanlığı raporunda, çalışanlara yapılan fazla ödemelerin geri talep edilemeyeceği belirtildi. Böylece yanlış hesaplama nedeniyle oluşan ek ödemelerin personele bırakılacağı ifade edildi.
Bakanlık, maaş hesaplamalarının dışarıdan hizmet veren bir şirket tarafından yürütüldüğünü açıkladı. Rapora göre federal hükümet, ortaya çıkan mali zarar nedeniyle ilgili hizmet sağlayıcısına karşı tazminat talebinde bulunulup bulunamayacağını inceliyor.