Dha Yurt Bülteni - 7

KONYA'da koronavirüs salgını nedeniyle alınan önlemler kapsamında 2,5 aydır kapalı kalan Mevlana Müzesi, sema gösterisi ile ziyarete açıldı.

Mevlana Müzesi, 2,5 ay sonra kapılarını yeniden açtı

Yeni tip koronavirüs (Covid-19) salgınına yönelik alınan tedbirler kapsamında 18 Mart'ta ziyarete kapanan Konya'daki Mevlana Müzesi, bugün yeniden açıldı. Konya Valisi Cüneyit Orhan Toprak ve Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay'ın da katıldığı açılışta Kültür Turizm Bakanlığı Türk Tasavvuf Müziği Topluluğu, sema gösterisi yaptı. Gösterinin ardından Mevlana'nın mezarı başında dua edildi. Müzeyi ziyarete gelenler Mevlana'ya yeniden kavuşmanın huzuruyla mutlu olduklarını dile getirdi.

'ŞÜKÜR KAVUŞTURANA'

Mevlana'nın 22'nci kuşak torunu Esin Çelebi Bayru, 2,5 ay sonra yeniden Mevlana'nın huzurunda olmaktan mutluluk duyduğunu belirterek, "Koronavirüs sebebiyle 2,5 ay sonra hamdolsun, Rabbime şükür ki türbenin kapıları yeniden açıldı. Biz yaşımız gereği ancak pazar günleri niyaz penceresi tarafından dualarımızı yaptık bütün dünya için, sağlık çalışanları için ve şifa bekleyenler için. Bugün de Rabbim nasip etti içeriye girdik ve duamızı yaptık. Bu süreçte sağlık çalışanlarımız çok büyük rol üstlendi. Hepsinden Allah razı olsun" dedi.

------------------

-Sema gösterisi

-Mevlana Müzesi içerisinden detaylar

-Mevlana'nın 22'nci kuşak torunu Esin Çelebi Bayru röp

-Ziyarete gelen vatandaşlar röp

-Anons

==========================

Adana'da oteller, normalleşme sonrası önlemlerle hizmet vermeye başladı

ADANA'da koronavirüs salgını önlemleri kapsamında hazırlıklarını tamamlayan oteller; havuz, spor salonu, sauna, hamam ve yemek salonlarında da bugünden itibaren misafirlerini ağırlayacak. Önlemler kapsamında otellere dezenfeksiyon tünelinden giriş yapılırken, termal kamera ile müşterilerin ateşi ölçülecek. Açık büfe yemekleri garsonların servis etmesi sağlanıp, hamam ve saunalar ise randevu sistemiyle hizmet verecek.

Türkiye'de koronavirüs önlemleri kapsamında 1 Haziran'dan itibaren yeni normalleşme süreci başladı. Normalleşen hizmetlerin arasında yer yer alan turizm ve şehir otellerinde, konaklamanın yanı sıra müşteriler restoran, havuz, spor salonu, sauna, hamam gibi imkanlardan da yararlanabilecek. Bu kapsamda birçok yeni önlemde alındı. Dezenfeksiyon tünelinden otele giriş yapan müşterilerin termal kameralarla ateşi ölçülecek. Sosyal mesafe kuralları kapsamında, açık büfe, havuz ve spor salonlarında belirlenen kurallara göre hareket edilecek. Açık büfede seçilen yemekleri görevliler servis ederken, hamam ve saunalar ise randevu ile hizmet verecek. Adana'da özel bir otelin Genel Müdürü Tacim Büyüktaş, salgın döneminin etkisini göstermesinden sonra riski en aza indirecek tüm önlemleri aldıklarını ve misafirlerini ağırlamaya hazır olduklarını belirtti. Büyüktaş, alınan önlemlerin müşterinin otele gireceği andan itibaren başladığını söyledi. Girişte bir dezenfeksiyon tüneli kurduklarını ve buradan geçen müşterilerin daha sonra termal kamera yardımıyla ateş ölçümlerinin yapıldığını kaydeden Büyüktaş, resepsiyon bölümünde ise sosyal mesafenin korunduğunu ve tek kullanımlık kalemlerinin kullanılacağını dile getirdi.

YEMEKHANE VE HAVUZLARDA SIKI TEDBİRLER

Otellerde en çok yoğunluğun olduğu alanlardan yemekhane ve havuz bölümlerinde özellikle geniş çaplı önlemler alındığını belirten Tacim Büyüktaş, yemekhane bölümünde açık büfe sisteminin değiştiğini ve müşterilerin artık ürünleri dokunmadan seçeceğini söyledi. Seçilen ürünün müşteriye otel çalışanları tarafından verileceğini vurgulayan Büyüktaş, "Müşterimiz yiyeceği yemeği listeden seçecek ve kendisine servisi hazırlanacak. Bunun dışında masalarımızın arasında en az 150 santimetre mesafe olacak. Masalarda çaprazlama sistemle iki kişi oturacak bu sayede orada da karşılıklı mesafe korunmuş olacak. Havuz bölümünde de sıkı tedbirler uygulanacak. Özellikle şezlong mesafelerine dikkat edilecek. Sauna, hamam gibi hizmetlerde randevu sistemine geçildi. Havlular dahil tüm ürünler tek kullanımlık olacak. Havuzumun suyu gün içinde 2-4 kez değiştirilecek ve numuneler alınıp test edilecek. Kısacası sürekli kontrol altında tutulacak. Gereken tüm hazırlıklar tamam. Misafirlerimiz gönül rahatlığıyla otelde konaklayabilecekler" diye konuştu.

-------------------------

- Muhabir anons

- Otel müdürü ile röp

Midyat'taki Beyazsu Mesire Alanı'nda ziyaretçiler bekleniyor

Mardin'in Nusaybin ve Midyat ilçeleri arasında bulunan ve özellikle yaz aylarında yerli ve yabancı turistlerin serinlemek için gittiği Beyazsu Mesire Alanı, normalleşme süreci ile birlikte yeniden açılıyor. Midyat Belediyesi'nce dezenfekte edilen ve hijyen malzemelerinin dağıtıldığı işletmeler, misafirlerini bekliyor.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 28 Mayıs'ta kabine toplantısı sonrası yaptığı açıklamada, koronavirüs salgını nedeniyle yaklaşık iki buçuk aydır devam eden bazı kısıtlamaların 1 Haziran itibarıyla son bulacağını açıkladı. Mardin'in Midyat ile Nusaybin ilçeleri arasında bulunan, yerli ve yabancı turistlerin özellikle sıcak havalarda serinlemek amacıyla gittiği, bölgenin saklı cenneti kabul edilen Beyazsu Mesire Alanı'nda da hazırlıklar tamamlandı. Midyat Belediyesi'nce işletmelerin dezenfekte edildiği, sosyal mesafeye uygun yeniden dizayn edildiği alandaki işletme sahipleri, yaklaşık iki buçuk aydır durgun olan turizmin de canlanmasını bekliyor. Midyat Belediyesi Sosyal İşler Müdürü Ali Alptekin, "Beyazsu hem Türkiye'nin hem de bölgemizin en güzel mesire alanlarından biridir. Bu güzide alanımızda vatandaşlarımızın kaliteli ve sağlıklı zaman geçirmeleri için elimizden geleni yapmaktayız. Belediye Başkanımız Veysi Şahin, Beyazsu'ya özel bir ihtimam gösteriyor. O yüzden bizler de bugün Beyazsu'dayız. Burada bütün iş yerlerine dezenfektan işlemleri uygulayıp, siperlik ve tıbbi maske dağıtımı gerçekleştireceğiz" dedi.

'ÇOK YOĞUNLUK OLACAK'

İşletmeci Muzaffer Akyüz, çok heyecanlı olduklarını ifade ederek, "Türkiye genelindeki bu hastalıktan dolayı yerimizi açmamıştık. Devletimiz sağ olsun, belediye de bize yardımcı oluyor. Çok heyecanlıyız. İnşallah bizler yarından itibaren başlayacağız ve misafirlerimiz de gelecek ve çok yoğunluk olacak burada olacak. Çok memnunuz bu işten" diye konuştu.

İşletmeci Şehmus Ağırman, dört gözle bugünü beklediklerini dile getirerek, şunları kaydetti:

"Beyazsu'da lokantaların bakımlarını yaptık. Temizliğimiz yaptık. Belediye sağ olsun bize ekipleri gönderdi. Bizlere maske dağıttı. Gereken önlemleri alacağız. Türkiye'nin her yerinden millet geliyor. Bu günleri çok bekledik. Gördük Allah'a çok şükür."

---------

İşletmeci Şehmus Ağırman'ın konuşması

======================

Çocuklar kreşlerine kavuştu

KORONAVİRÜS salgını sürecinde 1 Haziran tarihi itibariyle normalleşme süreci resmen başladı. Tüm Türkiye'de Kovid-19 önlemleri nedeniyle 16 Mart'ta kapanan kreş ve gündüz bakım evleri de bu kapsamda tekrar faaliyete geçti. Çocuklar yaklaşık 3 ay ayrı kaldıkları eğitim yuvalarına büyük mutlulukla geri dönerken, kurumlar ise onların sağlığını korumak için gerekli olan önlemleri büyük bir titizlikle aldı.

Yaklaşık 3 aydır okullarından uzak kalan minik öğrenciler bugün okullarına kavuştu. Sabahın erken saatlerinden itibaren kimi servislerle kimi de anne ya da babasının elinden tutup çok özledikleri okul kapısından giriş yaptı. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, 1 Haziran'da açılan özel kreş, çocuk kulüpleri ve gündüz bakımevlerinde alınacak tedbirleri belirledi. Bu tedbirler kapsamında temizlik ve hijyen kuralları öne çıksa da artık çocukların oynadıkları oyunlardan beslenme şekillerine kadar okuldaki pek çok kural değişti. Açılış izni verilen özel kreşler, gündüz bakımevleri ve çocuk kulüplerinde, bir grupta en çok 10 çocuk bulunacak. Girişte, ayrılırken ve gün içinde 4 saatte bir çocukların ateşi ölçülecek ve kayıt altına alınacak.

ÇOCUKLARA SOSYAL MESAFE KURALI

İzmir'in Gaziemir ilçesindeki özel bir kreşin kurucu müdürü Şeyma Kılınç da yeni dönem için hazırlık yaptıklarını söyleyerek "Çocuklar gibi biz de okulumuzu çok özlemişiz. 2.5 aydır eğitim veremiyorduk. Onlardan uzak kalmıştık. Şimdi serviste bir koltuk boş, bir koltuk dolu şekilde hizmet veriyoruz. El dezenfektanlarımız var. Çocukları içeri alırken ateşlerini ölçtük, onların notunu aldık, ellerini dezenfekte ettik. Mesafe kurallarına uyarak personelin de ateşi ölçüldü. Yedek kıyafetlerle gelip burada üstlerini değiştirdiler. Çıkarken yine değişecekler. Aileleri bilgilendiriyoruz en ufak bir rahatsızlıklarında çocuklarını okula göndermemelerini istiyoruz. Özellikle ateş varsa grip gibi bulaşıcı hastalık varsa okula gelmesinler" diye konuştu. Çocukları el ele tutuşmamaları konusunda da öğütlediklerini ifade eden Kılınç, şunları söyledi:

"Çocukların gün boyu maskeyle durması çok zor ama elimizden geldiği kadar maskeli kalmalarını sağlıyoruz. Beslenmeleri için gıda mühendisi ile çalışıyoruz. Bağışıklıklarını daha güçlü tutabilecek sebze ve meyvelere ağırlık verdik. Velilerden de kuruyemiş tarzı yiyecekler göndermelerini istiyoruz. Yemek listemizi bu konuyla ilgili daha da güçlendirmemiz gerekiyor. İnşallah sağlıklı günler bizi bekler. Sınıflarımızda mümkün olduğunca cam ve pencere açmaya çalışıyoruz. Havalar ısınsa da klima kullanmıyoruz. Bakanlığın da talimatı bu doğrultuda."

Öğretmen Eda Özbek de çocuklar gibi öğretmenlerin de oldukça heyecanlı olduğunu belirterek "Çok mutluyuz. Okulumuzun ilk gününde tüm heyecanımızla başladık. Çocuklar şuan oyun oynuyor. Oynadığımız oyuncakları akşam tekrar dezenfekte edip ertesi güne hazırlıyoruz" dedi.

VELİLER DE ÇOCUKLAR DA MUTLU

Özellikle çalışan anneler için eğitim yuvalarının güvenilir olması çok büyük önem taşıyor. 4 yaşındaki Feyza'nın annesi Emine Demirhan da okuldan ayrı kaldıkları sürede evde etkinlikler yaptıklarını belirterek sürekli oyunlar oynatmaya çalıştıklarını kaydetti. Demirhan, "Evin içinde bir odadan diğer odaya kızımı oyaladım. Ben çalışıyorum. Bu süreçte dönüşümlü çalıştık. Eşimle birlikte iş düzenimizi ayarlayıp çocukla ilgilendik. Biraz sıkıntı oldu ama idare ettik.

Okulların açılmasına en çok Feyza sevindi. O çok özlemişti. Ben de sevindim. Öğretmenlerimizden memnunuz. Takip ettim okulumuzda hazırlıklar yapıldı. Temizlik yapıldı. Normalde de sınıflar 10 kişiyi geçmiyordu. Gönül rahatlığıyla getirdim" dedi. Feyza Demirhan da "Okulumu özledim. Öğretmenimi özledim. Burada oyun oynuyoruz" dedi. Duru Demir (5) ise şöyle konuştu:

"Okul arkadaşlarımı özledim. Oyuncaklarla oynamayı özledim."

- Çocukların servisten inmesinden görüntü

- Kapıda ateşlerinin ölçülmesi ve ellerini dezenfekte etmelerinden görüntü,

- Sınıfta öğretmenlerinin öğrencilerle konuşmasından görüntü

- Bahçedeki oyun parkında oynayan çocuklardan görüntü

- Şeyma Kılınç ile röp.

- Öğretmen Eda Özbek ile röp.

- Veli ve çocuklarla röp.

=======================

Mersin sahillerinde temizliğe "caretta caretta" hassasiyeti

DÜNYADA koruma altında, nesli tükenmekte olan caretta carettaların en önemli üreme alanlarından biri olan Mersin'in sahil bandında bulunan hassas noktalara dokunmadan düzenleme çalışmaları sürüyor.

Mersin Büyükşehir Belediyesi Yol Yapım Bakım ve Onarım Dairesi Başkanlığı'na bağlı ekipler, kentin doğal güzelliğiyle hayran bırakan kıyı şeridinde yürüttüğü temizlik ve düzenleme çalışmalarına hız verdi. Ekipler, özellikle kış aylarında yaşanan deniz kabarması ve dere taşkınlarıyla kıyıda biriken çeşitli atıkları kepçe makinası ile temizliyor. Ekipler ardından greyder ile tesviye çalışması gerçekleştiriyor. Büyükşehir ekipleri, nesli tükenmekte olan caretta carettaların dünyada en önemli üreme alanlarından biri olan Mersin'in sahil bandında bulunan noktalara dokunmadan düzenleme çalışmaları yürütüyor. Yumurtalar ve yeni dünyaya gelen yavrular, doğada yaşayan canlılara yem olma tehlikesiyle karşı karşıya geliyor. Ekipler, denize kavuşana kadar pek çok tehlikeyle karşılaşan yavrulara bir de insan faktörü ile engel olmamak için bu alanları koruma altına alarak, temizlik ve düzenleme çalışmalarının dışında bırakıyor.

Mezitli ile Silifke arası sahil bandında devam eden temizlik ve düzenleme çalışmaları ile yaz aylarında yoğun olarak kullanılan plajlar, aralarında taş, sazlık ve odun parçalarının bulunduğu atıklardan temizleniyor. Yağışlar sonucunda bölgede bulunan dereden gelen sazlık, kamış, odun parçaları, plastik atıklarını da kepçe yardımıyla temizleyen ekipler, ardından greyder ile tesviye işlemi gerçekleştiriyor. İzmarit ve taş toplama makinesi ile ince temizliği yapılan sahil, Mersinliler için cıvıl cıvıl bir görünüme kavuşturuluyor.

SAHİLDE DETAYLI TEMİZLİK

Büyükşehir Belediyesi Erdemli Koordinatörü Vedat Uzunbağ, belediye olarak bu yıl, önceki yıllara kıyasla sahil şeridinde detaylı bir temizlik çalışması başlattığını belirterek, "Denize doğru yürürken vatandaşlarımızın ayağına taş, diken, çalı temas etmemesi için özel bir çalışma yapıyoruz. Mezitli ve Silifke arasındaki bütün sahil bandımızın temizliği için bir kampanya başlattık. Çalışmalarımız bayram tatili süresince de sokağa çıkma yasaklarının olduğu sürede de devam etti. Hala da devam ediyor. Bütün sahili pırıl pırıl yapıncaya kadar sahildeyiz, sahadayız" dedi.

--------------------------------

-Sahilde çalışan iş makinesinin görüntüsü

-İş makinesi kumsalı düzeltirken

-İş makinesi sahildeki çöpleri toplarken

-Kaplumbağa yuvasını gösteren tabela

-Büyükşehir Belediyesi Erdemli Koordinatörü Vedat Uzunbağ'ın konuşması

-Vatandaşların konuşması

***ARŞİV***

-Kaplumbağa yuvalarının görüntüsü

-Kaplumbağanın yumurtlaması

-Kaplumbağanın yumurtaların üstünü kapatması

-Kaplumbağanın denize ulaşması

-Yavrunun toprak altından çıkması ve denize ulaşmaya çalışması

=======================

İşbaşı yapan kebapçılardan davulu zurnalı kutlama

KEBABIN başkenti Adana'da, yaklaşık 3 aydır kapalı olan restoranların ilk iş gününde, işletme sahipleri davullu zurnalı kutlama yapıp, kurban kesti.

Yeni tip koronavirüs salgınında vakaların azalması üzerine restoranlar yaklaşık 3 aylık aradan sonra bugün ilk kez masa ve sandalyeleriyle hizmet vermeye başladı. Tüm Restoran ve Turizmciler Derneği (TÜRES) üyesi restoran sahipleri, Turgut Özal Bulvarı'ndaki bir kebapçıda buluşarak, davullu zurnalı kutlama yaptı. Açılışın bereketli olmasını isteyen TÜRES üyeleri, kurban kesip dualar ederek, işbaşı yaptı. Açılışın ilk kebaplarını da yine TÜRES üyeleri yedi.

KURALLARI DAHA SIKI TUTUYORUZ

TÜRES Adana Şube Başkanı Bilal Serttaş, masalar arası sosyal mesafe kuralına uyduklarını ve restorana girenlerin ateşlerini ölçtüklerini belirterek, "Yaklaşık 3 aydır kepenk kapatan esnaf arkadaşlarımıza moral vermek ve işlerimizin berketli olması için böyle bir program yaptık. Salgını önlemek için restorandaki temizlik çalışmalarımızı 2-3 kat artırdık. Daha önce de bu kurallara dikkat ediyorduk ancak artık daha sıkı tutuyoruz. Tüm bu kuralları da üye iş yerlerimize önerdik" dedi.

-----------------------

- Biral Serttaş ile röportaj

- Et ve ciğerlerin pişirilmesi

========================

Ormanda bulunan yavru karaca ile puhu kuşu korumaya alındı

TEKİRDAĞ'ın Saray ilçesinde ormanlık alanda vatandaşların bulduğu her ikisi de yavru olan karaca ile puhu kuşu, korumaya alındı.

Saray'da ormanlık alanda vatandaşlar farklı zamanlarda bir yavru karaca ile puhu kuşu buldu. İhbar üzerine bölgeye giden Tekirdağ Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) İl Şube Müdürlüğü ekipleri, yavru hayvanları aldı. İlk müdahaleleri Tekirdağ'da yapılan yaralı hayvanlar, İstanbul Polonezköy Yaban Hayvanı Üretim Şefliği'ne teslim edildi.

Yavru hayvanların kendi başlarına yaşayabilecek erişkinliğe ulaşmalarının ardından yeniden doğaya salınacağı belirtildi.

-Yavru puhunun kafeste beslenmesi

-Beslenmeden detaylar

=====================

Alaşehir'de ihtiyaç sahibi 100 aileye 2'şer litre süt dağıtıldı

MANİSA'nın Alaşehir ilçesinde, ihtiyaç sahibi 0-5 yaş grubu çocuğu olan 100 aileye, Kaymakamlık tarafından ücretsiz olarak 2'şer litre süt dağıtıldı.

Alaşehir Kaymakamlığı, Dünya Süt Günü kapsamında 0-5 yaş grubu çocuğu olan ihtiyaç sahibi 100 aileye süt dağıtmak için harekete geçti. Alaşehir Ticaret Borsası ile Alaşehir Ticaret ve Sanayi Odası sponsorluğu ile temin edilen sütler Alaşehir Kaymakamlığı Vefa Destek Grubu tarafından önceden tespit edilen adreslere teker teker teslim edildi. İhtiyaç sahibi 100 aileye 2'şer litre süt verildi.

Alaşehir Kaymakamı Abdullah Uçgun, "Bugün 1 Haziran Dünya Süt Günü. Birleşmiş Milletler tarafından, sütün insan sağlığı açısından önemine vurgu yapmak, süt tüketimini teşvik etmek ve sütün toplumsal ve ekonomik değeri üzerinde farkındalık oluşturmak amacıyla kutlanmaya başlayan bir gün. Biz de bugün de Alaşehir'de tespit ettiğimiz 0-5 yaş grubu çocuğu olan, vatandaşlarımıza 2'şer litre süt vererek, bu farkındalığa destek verdik" dedi.

Dağıtılan sütlerden alan vatandaşlar da uygulamadan duydukları memnuniyetlerini dile getirip, teşekkür etti.

- Sütlerin dağıtılmasından görüntü

- Sütlerin poşetlere konulması

- Dağıtılan sütlerden alanlarla röp.

- Alaşehir Kaymakamı Abdullah Uçgun ile röp.

Kuyuya düşen kedi kurtarıldı

ADIYAMAN'ın Kahta ilçesinde, su kuyusuna düşen kedi çiftçiler tarafından kurtarıldı.

Olay, ilçeye bağlı Tütenocak köyünde meydana geldi. Tarlalarını sulamak için açtıkları kuyuya gelenler, içinde kedi olduğunu fark etti. Bunun üzerine çiftçi Hasan Mamaş, kuyuya bir bez sarkıttı. Bir süre sonra Mamaş, beze tutunan kediyi çekerek yukarı çıkardı. Kuyudan çıkan kedi gözden kayboldu.